Adaptacija kupatila iz ugla jednog potrošača

Adaptacija kupatila iz ugla jednog potrošača

Pisac ovih redova je neko ko je dosta upućen u ponudu keramičkih pločica, kupatilskog nameštaja, noviteta u ponudi sanitarija i ko je pregledao dosta projekata za uređenje kupatila.

„Sa skoro jasnom idejom i vizijom kako će adaptirano kupatilo nakon završenih radova izgledati, moj suprug i ja odlazimo u prvi salon keramike koji su nam mnogi preporučili. Krenuli smo od podnih pločica koje su morale imati teksturu drveta i boje takve da se tragovi vode i sapuna ne smeju mnogo primetiti na njima. Pošto smo planirali da adaptacijom zamenimo staru, pločicama ozidanu kadu samo malom zidanom kadicom na koju bismo postavili paravan, površina podnih pločica nije smela biti polirana, glatka, a po mogućstvu i ne klizajuća. Veći deo ponude pločica tražene teksture je upravo takva. Zamisao da kupatilo ne bude u tamnim tonovima i da ima plave dekor pločice brzo je pala u vodu kada nam je keramičar, kojeg smo jedva pronašli i koji je u datom momentu bio na raspolaganju, rekao da moramo da ograničimo dimenziju pločica na 50-60sm širine. Sve ono što smo prvobitno odabrali i zamislili za svoje kupatilo vrlo brzo je moralo biti zamenjeno novim modelima. Plan je bio čak i da umivaonik i monoblok budu iz iste serije – istih, pravilnih linija – a kasnije smo uvideli da to uopšte i nije toliko bitno.”

“Veliki broj ambijenata u salonu nam je srećom pomogao u izboru. Potpuno drugačiju sliku smo imali gledajući sve to u elektronskoj formi u odnosu na to kada smo bili okruženi veoma velikim izborom različitih kombinacija. U tom trenutku odustajemo i od artikala koji su bili na akciji – tačnije kupatilski nameštaj je bio u pitanju, bez obzira na veoma atraktivnu antracit boju.

Ograničeni dimenzijama kupatila i uklapanjem sa postojećom veš mašinom i sušačem kao grejnim telom, položajem prozora i vrata morali smo da pazimo na svaki cm. Tu nam ponovo dolaze u pomoć iskusni zaposleni sa pripremljenim metrom u džepu.

Odabrali smo skoro sve osim pločica, boje fugni i ukrasnih završnih lajsni. Zbog novog modela kupatilskog nameštaja za koji smo se odlučili, teksture drveta, najnoviji model u ponudi, opet smo bili u nedoumici. Kako sada pronaći takvu boju koja neće mnogo odstupati i lepo će se slagati sa izabranim nameštajem? Sa strahom da će nas zaposleni trgovci pustiti da ipak sami odlučimo polako prilazimo pločicama koje smo zamislili za svoje kupatilo i na veliko iznenađenje uzimaju pločicu, ne baš male težine i donose do ambijenta gde je nameštaj bio izložen. Da, to je bila ta boja i model koji je ispunio naše zamisli. Rešili smo podove (kupatilo i hodnik ispred istog).

U jednom ambijentu sam primetila dekor pločice koje su mi se dopale odavno. U tom trenutku sam zatvorila oči i imala predstavu kako bi celo kupatilo izgledalo sa njima – tačno sam im znala mesto i koliko će doprineti prijatnom ambijentu, bez preteranih detalja. Uz ovaj dekor idu i osnovne pločice iste serije, nežne i tople bele nijanse, španskog renomiranog proizvođača.

Kako će zaista sve na kraju izgledati – te misli mi je pročitao i veoma predusretljiv menadžer prodajnog salona i sve složio na pod počev od podnih pločica, uzorka fugne, lajsni, zidnih pločica i dekora. Odluka je doneta i sve je poručeno na jednom mestu.”

“Narednih dana kreće nova borba – novi izazovi. Ukratko ću vam preneti samo delove iskustva: bolje je pronaći ekipu koja radi po sistemu ključ u ruke jer je ne samo teško pronaći stručnog, iskusnog, raspoloživog majstora svoje struke nego i utanačiti tačan „tajming“ kada je koja vrsta zanata na redu. Prvo je u kupatilo ušao gipsar jer je morao napraviti „kutiju“ kojom je obložio crevo od klima uređaja koje prolazi kroz kupatilo. Pri tome smo morali znati već i gde ćemo postaviti nove priključke jer nekim elementima menjamo mesto u kupatilu. Pošto smo odlučili da menjamo i vrata na kupatilu – dolazi stolar, a pre njega elektičar koji je ištemovao zidove i izvukao kablove na mestima novih utičnica.

U roku od par dana dolaze majstori za vodu čiji je deo posla bio i da uklone sve stare pločice, razbiju zidanu kadu i postave sve nove instalacije za vodu, kao i ventile i odvode. Na polovini posla postavljanja podnih pločica, a nakon dvostruko urađenje hidroizolacije buduće tuš kabine, dolaze po drugi put kako bi postavili slivnik, po preporuci širine kao zidana kadica.

Keramičara smo stalno morali da nadgledamo. Njegov posao je trajao najduže, a po samoj prirodi posla za nas je bio i najprljaviji deo celog projekta. Mešanje lepka u dvorištu i pronošenje kroz celu kuću do kupatila je bio prava noćna mora za nas – budite spremni na vanserijsku količinu prašine u kući. Svuda gde je bilo moguće postavili smo kartone, prekrivače, najlone na sva vrata koja su vodila do dečijih soba i naše, spavaće. Zbog čega navodim „konstantno nadgledanje“? Veoma je bitno gde će se preseći koja pločica, gde se postavljaju dekori – šta za vas predstavlja sredinu nekog elementa koji još nije ni postavljen, da li bitno da fugna ide na fugnu, zbog čega, gde i kako postaviti lajsne. Mi smo imali problem što je naš majstor – keramičar starije generacije – kada lajsne nisu bile u modi i kada se nije toliko vodilo računa o estetici, simetrijama, raznim dekorima.”

“Kada je i ovaj deo posla bio završen i kada se sve osušilo nakon fugovanja pločica, izbili su problemi koje je prouzrokovala verovatno visoka letnja temperatura kojom se naš majstor „pregrejao“. Polovina fugni nije dobro odrađena i bez obzira na loše izvedeno stanje naši dobri majstori za vodu su nam „zalečili sve rane“ svojom pedantnošću, preciznišću, korisnim savetima i uradili kompletažu kupatila svim elementima i ukrasnim detaljima (zakačaljke, ručice, držači i slično). U nekom momentu između je nastupio i moler za krečenje plafona kao i oko sitnih popravki na mestima gde su zamenjena vrata.

Da li ćemo sami da popravimo ove nedostatke (loše fugovanje) koji nam kvare sliku našeg predivnog novog kupatila ili ćemo ih potpuno zanemariti jer se to nalazi u senci kupatilskog nameštaja model Bologna, monobloka Urban Harmony sa Clean – On sistemom ispiranja, Ariston bojlera koji nas svakog dana oduševljava svojom štedljivošću i proračunom ukupne potrošnje tople vode i sam određuje optimalnu temperaturu i naravno paravana Granada u predivnoj bronzanoj boji, od kaljenog stakla koji nam zaista omogućava komotitet u korišćenju, sa naše strane, osmišljene kabine … ostaje nam dovoljno vremena da razmislimo…”

“Sve je to ostalo zabeleženo na ovim fotografijama i u ovim redovima, kao kratko uputstvo za sve one koji će se tek upustiti u ovu avanturu zvanu adaptacija. Naoružajte se strpljenjem i računajte na dokupljivanje materijala jer zaista nije sve do tačnih preračuna – ima dosta toga i do samih majstora…

Veliku zahvalnost dugujemo svim zaposlenim u prodajnom salonu grupacije „Kermika Jovanović“ jer su imali i strpljenja i nesebično su sa nama delili razna iskustva i preporuke i u nekoliko navrata nam dostavljali poručene artikle. Na ovom mestu smo se susreli sa ljudima koji su sa osmehom radili sigurno i više od onoga što je njihov redovan posao, a danas je to prava retkost videti i doživeti. Vodili smo se osećajem da je i njima bitno da budemo zadovoljni i sigurni i nismo u tome pogrešili.”

Da li je nama potrebno da dodamo još nešto na ove ispisane redove? Ukoliko i vi planirate da se upustite u sličnu „avanturu“ sada ste sigurni da ste sa nama na istoj talasnoj dužini i možete se osloniti na naše savete i izbor, ali i da nam se uvek možete obratiti sa dodatnim pitanjima i nedoumicama i u toku samih radova. Maksimalno ćemo se potruditi da pronađemo rešenje za potencijalne probleme i izazove.

Zatvori